Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Būdama Ashtanga jogos mokytoja aš girdėjau daug įvairių komentarų, nuomonių ar net „faktų“, kurie blogino šio mano mėgiamo jogos stiliaus reputaciją. Man pasisakius, kad Ashtanga jogos mokau jau dvidešimt metų kai kurie mane nužvelgia ir sureaguoja taip, lyg tai būtų kažkas baisinga, susiję su prievarta.
Galbūt jiems teko matyti susuktas riestainius primenančias padėtis arba teko girdėti apie alinančią šešių dienų per savaitę praktiką, apie keliones į Pietų Indiją ir perpildytą salę 4 val. ryte. Taip, Ashtanga yra intensyvi praktika, tačiau ji pritraukia tuos žmones, kuriuos, švelniai tariant, ji “veža”.
Ashtanga dažnai nepelnytai gauna blogus atsiliepimus ar komentarus, tad norėčiau kelis dalykus paaiškinti. Čia yra aštuoni dažniausiai girdimi mitai apie Aštangą jogą:

1. Turite būti jauni, lankstūs, kad praktikuotumėte Ashtanga jogą

Ši mintis mane nuolatos glumina. Ar aš turiu žinoti ir mokėti, kaip pataikyti į teniso kamuoliuką, prieš pradėdama teniso pamokas? Žinoma, ne. Ar praktikos esmė nėra mokytis? Aš tikrai taip manau. Jūs pradedate ten, kur esate, tada augate ir transformuojatės pakeliui. Jei galite kvėpuoti, galite daryti Ashtanga jogą.

2. Privalote praktikuoti šešias dienas per savaitę

Taip, Ashtanga jogą sukūrusio Pattabhi Jois’o nustatyta taisyklė buvo praktikuoti šešias dienas per savaitę, atėmus mėnulio dienas (jaunatis ir pilnatis). Bet iš tikrųjų viskas yra kiek kitaip. Kiekvieno gyvenimas turi savo rūpesčių, dienotvarkę, mezgami santykiai, žmonės keliauja ir serga, ir, atvirai pasakius, kartais tavo kūnui tiesiog reikia pertraukos. Jei negalite praktikuoti šešias dienas per savaitę, praktikuojate, kada ir kaip galite. Būkite malonūs savo kūnui.

3. Ashtanga joga skirta kūno valymui ar fiziniam lavinimui

Kartą paklausiau Pattabhi Jois‘o: „Jei Ashtanga yra skirta kūnui valyti, kaip mes išvalome protą?“ Jis atsakė: „Ashtanga joga yra skirta protui valyti“. Aš susimąsčiau, jei Ashtanga skirta proto valymui, kodėl mes taip akcentuojamės į kūną?
Kitą kartą pamačiusi jį paklausiau: „Kodėl tiek daug dėmesio skiriame kūnui? Kodėl mes nesimokome kitų septynių Ashtanga jogos sričių?“ Jis atsakė: “Asana yra durys atrasti kitas jogos sritis, kaip aprašyta jogos sutrose. Kitaip tariant, fizinės padėtys yra tinkamas įėjimas į jogos kelią”.

4. Lankstus kūnas ar galimybė atlikti įmantrią jogos padėtį reiškia, kad esate labiau nušvitęs

Yra klaidinga nuomonė, kad fizinis meistriškumas ir kūno galimybės Ashtanga jogoje rodo žmogaus visapusišką pažangą jogoje. Tai taip toli nuo tiesos… Fizinės padėtys ir dėmesys į kvėpavimą Ashtanga jogoje padeda nuraminti, valyti ir leidžia protui pailsėti.
Nors fizinio kūno lavinimas ir sveikatinimas gali paskatinti šį procesą, subtiliausius proto kanalus įmanoma išvalyti ir kitomis priemonėmis. Indijoje ir Tibete yra daugybė nušvitusių meistrų, kurie niekada gyvenime nėra darę saulės pasveikinimo. Aš taip pat mačiau fantastiškų judesių ir triukų, atliktų „Cirque du Soleil“. Gražus kūnas neturi nieko bendra su dvasiniu nušvitimu.

5. Ashtanga joga yra meditacijos praktikos pakaitalas

Nors tai ir nėra pakaitalas, jis yra nuostabus pasiruošimas jai. Norint tinkamai išmokti panardinti protą į meditaciją, jogos praktika paruošia kūną tam pašalindama jo energijos kanalų blokus. Tai vyksta atliekant kvėpavimo pratimus, ypač per ujjayi pranajama kvėpavimą, kuris yra Ashtanga jogos sistemos dalis.
Sanskrito kalba ashtanga reiškia „aštuonios galūnės“, o asana (fizinės padėtys) yra tik viena iš tų galūnių. Asana, arba „padėtis“, jogos sutrų požiūriu, reiškia meditacijos padėtį. Jogos populiarinimas Vakaruose didžiąja dalimi apėmė tik fizines pozas, kurias šiomis dienomis galima rasti įvairiose jogos studijose. Tačiau iš esmės joga yra skirta mokytis medituoti, tinkamai nuteikiant savo kūną, nervinę sistemą ir tada nukreipiant protą į ramybės būseną.

6. Geriausi Ashtanga jogos mokytojai yra tie, kurių praktika yra pažangiausia

Mokymas yra menas, todėl svarbu susirasti mokytoją, kuris rezonuotų, „susigrotų“ su jumis. Puikus mokytojas yra empatiškas, užjaučiantis ir įžvelgiantis, kas mokiniui yra naudingiausia ir aktualiausia jo praktikoje. Vien todėl, kad kažkas sugeba atlikti sudėtingas fizines pozas, nebūtinai daro juos protingu ar maloniu žmogumi. Gerumas ateina su žiniomis, patirtimi ir noru tuo dalintis ir to mokyti.

7. Privalu praktikuoti anksti ryte

Pirmus kelerius metus aš praktikavau tik vakarais. Dirbau dienos metu, todėl vakarai buvo tas laisvas laikas, kai galėdavau praktikuoti. Kadangi gyvenu kalnuose, kur rytais yra šalta, aš vis tiek labiau mėgstu praktikuoti ankstyvą vakarą. Ir tai yra gerai.

8. Kuo sunkiau dirbate, tuo bus geresni rezultatai

Joga yra apie tai, kaip rasti pusiausvyrą tarp priešingų kraštutinumų, kad protas būtų pusiausvyros būsenoje. Naudojama jautriai ir išmintingai Ashtanga joga gali būti neįtikėtinai galinga priemonė, padedanti nuraminti protą ir harmonizuojanti kūną. Bet kaip ir visur, jei priimame dalykus per daug tiesmukiškai ar naudojame per daug jėgos, kyla rizika tapti dogmatiškais ir prarasti mokymo esmę.

Pasirengę eiti toliau?
Ashtanga joga yra vienas geriausių man žinomų būdų, kaip lavinti kasdienę savo discipliną ir savo kasdienę jogos ir meditacijos praktiką. Jeigu susidomėjote Ashtanga joga, susiraskite gerą ir patyrusį mokytoją savo mieste ir išbandykite.

Straipsnio autorė: psichoterapeutė ir jogos mokytoja Kim Roberts

Straipsnį anglų kalba galite rasti čia.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.