Aštanga jogos pirmos serijos terapinis poveikis

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Panagrinėsime Aštanga jogos pirmosios serijos, vadinamos „cikitsā vibhāga“, reikšmę ir jos itin svarbų vaidmenį sveikatai bei formuojant tvirtą pagrindą jogos keliui.

Pagrindinis jogos tikslas yra judėti aukštesnės sąmonės būsenos link, tačiau be sveiko kūno, kaip stiprios, subalansuotos ir vieningos sistemos, tai, vargu, ar pavyktų. Todėl vienas iš pagrindinių kasdieninių asanų praktikos tikslų yra daugelio negalavimų, galinčių paveikti fizinę, psichinę ir emocinę būsenas, terapija. Tinkamai praktikuojamos asanos gali išgydyti, subalansuoti, sustiprinti ir padaryti mūsų kūną stabilų, atsparų. Išgydę ligą ir subalansavę organizmą galime toliau progresuoti jogoje.

Pagrindinės Aštanga jogos tėvo S. K. Pattabhi Jois mokymo, aprašyto knygoje „Yoga Mala“, sampratos: „Fizinė jėga, protinė jėga ir jutimo organų jautrumas – visa tai yra labai svarbu. Be jų negalima įgyti dvasinės stiprybės… Kūnas ir protas yra neatsiejamai susiję vienas su kitu. Jei malonumą ar skausmą patiria fizinis kūnas, jutimo organai, protas juos taip pat patirs… Norėdami išmokti pasiekti tokią koncentraciją, pirmiausia reikia išvalyti, išgryninti kūną, o vėliau turi būti ugdoma psichinė jėga. Kūno valymo ir stiprinimo metodas vadinamas āsana … “.

S. K. Pattabhi Jois pirmąją Aštanga jogos seriją pavadino „roga cikitsā“, reiškiančia ligos terapiją, ir „cikitsā vibhāga“, reiškiančia terapijos skyrių. Nors iš esmės visa Aštanga joga yra gydomoji, tačiau pirmojoje serijoje ypatingas dėmesys yra skiriamas kūno ir proto terapijai, pasiruošimui jogos sādhanai (vert. past., joginis terminas, apibūdinantis dvasinio vystymosi kelią). Ši terapija skirta visiems, net ir sveikiems. Ši terapinė joga ne tik gydo, bet padeda atgaivinti ir palaikyti subalansuotą organizmo veiklą visuose lygmenyse.

Kas tiksliai yra Cikitsā Vibhaga?

Pavadinimas Cikitsā Vibhāga, suteiktas pirmajai serijai, rodo, kad pagrindinis jo tikslas yra ligų terapija. Jos tikslas yra pagydyti, atgaivinti, atjauninti ir sustiprinti organizmo sistemas ir paruošti tolimesniam jogos tikslui. Analizuodami pirmąją seriją šiais aspektais, galime nustatyti kelis skirtingus terapinio veikimo lygius.

Pirma, atskiros pavienės āsanos turi specifinę naudą. Kai kurios jų gydo ar užkerta kelią tam tikroms ligoms (pvz., Jānuśīrṣāsana A, B ir C turi gydomąjį ir prevencinį poveikį diabetui), kai kurios jų stiprina ir gydo konkrečius organus ar organų sistemas (pvz., Paścimatanāsana variantai pagerina virškinimo sistemos darbą, padeda sistemai efektyviau virškinti maistą ir efektyviau šalinti į organizmą patekusius arba susidariusius jame toksinus). Kitos padėtys naudingos kūno subalansavimui (pvz., Tiryaṅmukha ekapāda paścimatānāsana padeda išlyginti kūną ir gali būti naudinga gydant išialgiją (sėdmens nervo skausmus)) ir valymui (Marīcāsana A, B, C ir D turi individualų ir daugybinį poveikį, susijusį su tulžies pūslės ir storosios žarnos valymu).

Pirmojoje serijoje taip pat didelis dėmesys skiriamas raumenų kaulų sistemos pertvarkymui ir suderinimui, apatinės pilvo bei dubens dugno raumenų tonizavimui, kurie, beje, yra labai svarbūs formuojant teisingą kvėpavimo techniką. Kitos pirmosios serijos padėtys yra naudingos reprodukcinės sistemos organams, inkstams, stemplei, širdžiai, plaučiams, žmonėms, turintiems astmą. S.K. Pattabhi Jois savo knygoje „Yoga Māla“ aprašė visų pirmosios serijos asanų poveikį organizmui. Knygoje aprašytas ir Saulės pasveikinimų „Sūryanamaskar“, stovimų ir baigiamųjų padėčių, kurios atliekamos praktikuojant visas Aštanga serijas, poveikis ir nauda.

Antrasis Aštanga jogos veikimo lygmuo yra asanų tvarka ir grupavimas, kuris lemia laipsnišką viso kūno transformaciją, virsmą. Čia vyksta nuoseklus organų sistemų valymas, pradedant pozomis, kurios stiprina virškinimo sistemą, o ji yra viso organizmo sveikatos pagrindas. Kai padėčių sekos mokomasi lėtai, žingsnis po žingsnio, tam tikra tvarka, kiekviena asana paruošia praktikuojantį kitam lygiui, tiek fizine, tiek medžiagų apykaitos prasme. Kiekviena asana arba giminingų asanų grupė „atrakina duris“ kitai. Aštanga serijos turi būti mokomos palaipsniui, viena padėtis vienu metu, kad terapinis procesas vyktų ir „skleistųsi“ visapusiškai.

Trečia, Aštanga asanų praktika turi būti puoselėjama vadovaujantis vinjasų ir tristhanos principu, kuris yra svarbus visose Aštanga jogos serijose. Šie itin svarbūs elementai yra skirti padidinti kraujospūdį visuose organuose ir audiniuose, skatinti prakaitavimą toksinų šalinimui, palaikyti ir raminti nervų sistemą. Taip ženkliai padidėja atskirų asanų terapinis poveikis. Jei iš praktikos bus pašalinta bet kuri sudedamoji metodo dalis, to paties rezultato pasiekti nepavyks. Aštanga pateikia procesą, veikiantį visą sistemą. O kadangi fiziniai, psichiniai, emociniai ir dvasiniai elementai yra glaudžiai susiję, nauda bus juntama visose šiose skirtingose ​​srityse. Susiformavus vidinei fizinei pusiausvyrai, kasdienė praktika palaiko ir sustiprina visą šią metodo teikiamą naudą. Pirmosios serijos praktika tampa lyg kasdieniu toniku, palaikančiu sveiką, gerai subalansuotą sistemą.

Galiausiai, kai neatsiejamai yra praktikuojamos jamos ir nijamos (vert. past., jogos etikos ir disciplinos gairės) kartu su asanomis, atsiranda didesnis psichinis aiškumas, vyksta juslinių organų apsivalymas ir stiprinimas. Tai su laiku „užkuria“ procesą, kurio metu jutimo organai nebeveda mūsų link išorinių malonumų, o labiau traukia patirti jogą viduje. Štai, kada jogos procesas iš tikrųjų pradeda skleistis viduje.

Asanų praktika neturėtų būti galutinis tikslas, ji turi paruošti mus aukštesnėms jogos pakopoms. Pirmiausia, išgydyti ligas, stiprinti, sureguliuoti, atitaisyti, atjauninti kūną ir protą. Net kai jaučiamės esą sveiki, tik kurį laiką praktikavę Aštanga jogą suprasime jos transformacinę galią ir tai, kiek mes pasikeitėme dėl praktikos. Būtent dėl ​​gydomojo „cikitsā vibhāga“ poveikio galime patirti ananta būseną, kai stabilumą padėtyje išlaikome be pastangų. Ši sąlyga yra būtina norint siekti meditatyvinės jogos būsenos. Jogos praktika formuoja stiprų, sveiką kūną ir protą, o tai yra tas laivas, padėsiantis mums perplaukti Samsaros vandenyną ir patirti jogos palaimą.

Straipsnio autorius: Sertifikuotas Ashtanga jogos mokytojas Andrew Hillam

Straipsnį anglų kalba galite rasti čia.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.